Digitalna slika 2023/2024
Nositelj kolegija: Mihael Giba, umjetnički suradnik
DOMINIK BILJAN
LINDA BRLEČIĆ

Gubljenje dana
GIF “Gubljenje dana” prikazuje monotoniju i bezličnost korporativnog života. Kroz devet digitalnih slika prostor oko prikazanog lika postupno se briše i mutira, što je naslikano ručno u programu Clip Studio Paint, dok je montaža napravljena u aplikaciji Gif Maker-Editor. Dobiveni efekt vizualno prikazuje njegovu neispravnu percepciju vremena, tj. nemogućnost jasnog odvajanja dana i događaja. Odražava osjećaj potrošenosti i zamagljenog postojanja u suvremenom društvu.
ROZA KOSANOVIĆ

Rad je inspiriran folklorom i pričama o fantastičnim bićima Istre i Kvarnera, kao što su štrige, štriguni, štrolige, krsnici i more. Ilustrirani su i umetnuti tekstovi iz djela Drage Orlića (“Štorice od štrig i štriguni”), Borisa Perića i Tomislava Pletenca (“Fantastična bića Istre i Kvarnera”) te istraživanja Tome Vinšćaka (“O štrigama, štrigunima i krsnicima u Istri”). Ilustracije, koje su nastale spojem analognih i digitalnih tehnika, izložene su u formatu video projekcije na izrezanom pak papiru.

Zadatak je bio samostalno osmisliti rad u području digitalne slike kroz vlastitu temu. Tema ove vježbe bila je digitalna mapa. Mapa je postavljena uz dodatnu web stranicu kojoj se pristupa putem QR koda na plakatima koji će biti postavljeni u centru grada. Osobe koje se upute na ovu avanturu susrest će se s nekim od riječkih street art djela, a zatim će doći do finalne lokacije – plaže.

My work is about the value that is placed on items within capitalist and consumer based society; everything needs to have capitalist gain and without it is seen as worthless/ rubbish. This outlook has brought upon a divide between people and nature and nurture, my work intends to highlight this effect. Click on the rubbish to view the crumpled-up paper! This work was hand drawn, scanned, and digitally edited, with a digital background.

Dreams through the looking glass
Dreams through the Looking Glass je spoj književnosti, tehnologije i mašte. Rad je nadahnut Alisinim avanturama u Zemlji Čudesa. Kartonska knjiga povezana s GIF-om pokušava prenijeti promatrače u svijet snova i mašte, brišući granice između fikcije i stvarnosti. Frameovi u GIF-u sastoje se od crteža i slika koji su izrađeni kombinacijom digitalnih i analognih tehnika. GIF-u se pristupa pomoću web aplikacije koja putem kamere mobitela prepoznaje knjigu te prikazuje GIF dok posjetitelji drže knjigu u kadru. Za pristup aplikaciji, skenirajte QR kod.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras a feugiat lectus, in iaculis dui. Aliquam ultrices blandit mauris, quis luctus lacus consequat a. Donec semper metus aliquet, efficitur nulla vitae, egestas ipsum. Nam at varius mi. Fusce elementum bibendum orci, vitae posuere odio iaculis quis. Nam quis turpis sit amet nisl sollicitudin sodales. Sed at mi luctus purus imperdiet suscipit. Donec ornare non metus vitae porttitor. Duis lacinia pellentesque lectus et fermentum. In bibendum venenatis nulla nec maximus.

BRUNO DORKIĆ, NORA MAGAŠ, ANTONIO VRANJIĆ, KARLO SENTA
Zadatak ove vježbe bio je proizvesti digitalne slike za online HTML5 igru. Studenti su samostalno osmislili koncept, likove, prostor, objekte i ostale elemente igre te isproducirali sve vizuale za ovu igru, bez intervencija programiranjem.
Igrica je interaktivna, a svrha joj je prikazati Akademiju na zabavan način kroz katedre za slikarstvo, kiparstvo, grafički dizajn i glumu. Igri se pristupa putem QR koda na plakatima postavljenim po zgradi Akademije.
U sklopu kolegija Digitalna slika III studenti su dobili zadatak da posjete Prirodoslovni muzej u Rijeci te na temelju vlastitog doživljaja postava muzeja i uz pomoć online inventara Muzeja osmisle digitalnu sliku kroz vježbu iz područja proširene stvarnosti.
STIPE GOLEM: Wildlife vortex: A Journey Through the Exhibition
Rad se gradi na ideji mog dojma same izložbe i osjećaja koji sam dobio.
Ideja je prikaz, po meni, najznačajnije sobe Prirodoslovnog muzeja koja se proširuje i pretvara u vrtlog prošlosti sa slikama postava koje se spiralno spajaju i daju dojam beskonačnog prostora prirode. S jedne strane, 3D prostor je iluzija prikaza špilje koja se polako apstrahira i pretvara u vrtlog.
Za ovaj rad inspiracija je bila predstaviti koncept kojem je cilj spojiti elemente vodene sobe i pećinske sobe iz muzeja. Spajanjem ova dva različita okruženja, fluidnost vodene sobe koja se stapa s tajanstvenim teksturama i dubinom pećinske sobe. Ova fuzija u konačnici stvara ambijent mirnoće i statičnosti, a u tome pomažu i leptiri koji sa svojim zaleđenim pokretima daju efekt smirenosti. Topla smeđa boja stropa špilje i plavo more poda stvaraju ugodnu toplu-hladnu atmosferu koja na kraju stvara neku mistično-bajkovitu priču.
ENIA KOZARIĆ: Špiljski medvjed i mi
Ovaj rad prikazuje nekadašnji suživot pračovjeka i špiljskog medvjeda. Špiljski medvjed smatra se jednom od prvih vrsta izumrlih zbog ljudi, jer su se ljudi morali boriti za opstanak. Prikazala sam zastrašujuću blizinu pračovjeka i špiljskog medvjeda kako žive u svom prirodnom staništu koristeći tamne i zagasite tonove te jedan izvor svjetla koji je u stvarnosti vatra, što također prikazuje evoluciju čovjeka i njegovo prvo otkriće.
TEO OVUKA: A Peek into the wild
Rad inspiriran i vezan uz Prirodoslovni muzej u Rijeci. Cilj rada je prikazati kako je s vremenom došlo do promjene naše okoline, što je dovelo do toga da stvari kojima smo bili okruženi te životinje s kojima smo imali nekakav, barem minimalan stupanj interakcije, sada gledamo u muzeju, preparirane i zatvorene iza stakla.
Rad prikazuje kako nam muzej daje priliku vidjeti mali dio onoga što je nekoć bilo, životinje kako su živjele, te okolinu koja ih je okruživala.
DOROTEA VARGA: Mineral Cinabarit
Tema mog rada bila je mineral cinabarit iz Prirodoslovnog muzeja u Rijeci. Osim što mi se vizualno svidio izgled tog minerala, osmislila sam i zanimljivu priču. U radu se nalazi priča o nastanku cinabarita i njegovoj ulozi u umjetnosti i njenom početku. Aktivnim vulkanskim erupcijama i hlađenjem lave uz pomoć prirodnih toplina i isparavanja vode na okolnim kamenim stijenama stvara se sloj cinabarita. On se kasnije, na samim počecima umjetničkog izražavanja, koristio kao jedan od prvih pigmenata ikada za špiljske crteže koji su svima poznati. U svom radu htjela sam prikazati prijelaz iz svih tih faza u konačne špiljske crteže iz točke gledišta unutar same špilje. Element prostornosti postigla sam prikazom špilje i pogleda na vanjski svijet, koji možemo tumačiti kao pogled u prošlost same umjetnosti.
Creator
Chapter: Breaking point
U okviru zadatka interaktivne i generativne digitalne slike autor je napravio digitalnu verziju svog stripa. Želio je isprobati razne aplikacije koje mijenjaju izgled slike. Iskoristio je već nacrtane dijelove svog stripa kojeg nastoji završiti. Aplikacije su mu dale mogućnost kretanja stripa koji je sam po sebi statičan.
Mjesečeve mjene
U ovom radu bavila sam se interaktivnom generativnom slikom za koju mi je tema bila “Mjesečeve mijene”. Prikazala sam osam mjesečevih mijena koje se izmjenjuju i na taj način prikazuju cijeli mjesečev ciklus. Mjesečeve mijene simboliziraju mnoge stvari, a ja sam ih odabrala osam zbog osam faza Mjeseca. Pozadine svoje generativne interaktivne slike napravila sam u skladu s onim što mjesečeve mijene simboliziraju: prolaznost vremena, plodnost, intuiciju, osobni razvoj, osobni vodič, magiju, ravnotežu i emocije.
Akvarel Kolaž
Za ovaj rad inspiracija je bila predstaviti svoje izrezane radove akvarela kao apstraktnu formu s interaktivnom generativnom slikom. Pomoću odvajanja forme svakog pojedinog akvarela dobiva se skica nalik na urbani pejzaž. Nakon završene skice, ubacili smo dijelove u kod i napravili kolaž fragmenata koji se izmjenjuju svaki put kad se ponovno uđe na stranicu. Mijenjaju se oblici, intenzitet boje i saturacija. U konačnici, cijeli rad je igra između radova u stvarnom svijetu i interakcije digitalnog. Time se dobiva rad koji se interakcijom mijenja, ali se ne gubi doživljaj sklada u svakoj postavi boje i položaja, čime želim na gledatelje prenijeti osjećaj smirenosti.